söndag 25 januari 2015

Västras Vinterrace 24-25/1-15

Jippi!

Håkan och några av våra hundar är på väg hem från Nornäs . Han och ett spann på fyra hundar , Corona , Jotka , Kalla och Geist har avslutat DP20 ( 2X10km ) så nu har Jotka och Kalla klarat sin första meritering . Laget vann även tävlingen , 48 minuter i snöiga tunga spår igår och 36 minuter i dag i kallare och mindre snöigt spår. Bra gjort! 

Håkan körde också skidor och pulka med Pernillas Salt på DP10 och de klarade det!

Jag har skottat snö många timmar i helgen . Det snöade hela dagen igår och hela natten . Jag tror att vi har ungefär 35cm snö. 

Igår körde jag släde med åtta av våra hundar. Jag gav mig iväg på vår skogsstig rakt t in i skogen vilket inte var en särskilt bra idé . Det var alldeles för tungt för hundarna så jag var tvungen att vända tillbaka efter att ha kämpat med intrasslade hundar ca 700meter. 
Hundarna försvann ibland  i den djupa snön - det var inte en sådan slädtur som jag hade sett fram emot. 
Lyckligtvis  var vägen till vårt hus ok att gå köra släde på så det blev i alla fall en tur på 5km : - )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar