fredag 30 maj 2014

Utställning i Ånnaboda 29/5-2014

Utställning i Ånnaboda igår. Jag hade med mig Geist och Etna och Lars och Lotta hade med sig Lexie och Hero. Geist gjorde mig verkligen förvånad eftersom det var första gången för honom på utställning och han gillade det inte alls till en början, men efter att fått hälsa på en av Elgas tikar insåg han att utställning faktiskt kan vara ganska trevligt.

Geist blev BIM bruks med CERT, Etna blev tredje bästa brukstik med Excellent,  Lexie blev näst bästa brukstik med Excellent och Hero blev tredje bästa hane med R-cert.

Sist men inte minst visade vi våra hundar i uppfödargrupp. Våra grupp blev BIS3 med mycket fin kritik som du hittar nedan.

Jag hade en mycket trevlig dag i Ånnaboda, både vädret och sällskapet får Excellent.

Stort tack till Camilla Nyström som var behjälplig som handler i gruppen och till Lars och Lotta som stannade kvar med sina hundar till finalen och var mycket trevligt sällskap under hela dagen.

Etnas kritik:
Huvud med god könsprägel, vackra ögon, aningen stora öron. Bra hals. Stark och bra rygg. Bra kors, svans, korrekt bröst. Utmärkt steglängd. Något öppen i hasled i övrigt bra ben och tassar. Rätt ställd och bra.

Geist kritik:
Bra huvud och uttryck, fint pigment. Lämpliga öron. Bra hals, överlinje och kors. Bra utvecklad i bröst. Välvinklad fram och bak. Rör sig utmärkt på bra ben och tassar.

Gruppens kritik:
Uppfödargrupp av mycket god kvalitet och jämnhet mot rasens standard vad avser mentalitet, funktion, storlek, färg. Gruppen ses som ett utmärkt uppfödarresultat. Pälsar i säsongsvariation.
Uppfödaren gratuleras till framgångar och önskas lycka till!


Etna

Etna och jag

Etna

Geist hälsar på en av Elgas tikar

Geist och jag

Hero och Lars

Lexie och Lars


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar