tisdag 30 juli 2013

Utställning i Ransäter 28/7-13

I slutet av juli var vi på utställning i Ransäter. Jag hade med mig Etna och Ergo. Lotta, Lars och deras tre hundar Lexi (Bielkersmils Ejla of Pepper) , Leika (Bielkersmils Fiery Etna of Nallo) och Hero( Bielkersmils Hero of Ergo)  och Camilla (publik och handler i uppfödargruppen) var också med. Vi hade en mycket trevlig dag och lämnade utställningsområdet just innan det började regna.

Alla hundarna fick bedömningen Excellent och fina omdömen och Ergo tog sitt tredje CERT och blev därmed SE(UCH). Leika vann bruksklassen före Etna som kom tvåa och Lexi på tredje plats. Nedan hittar du några bilder från utställningen.

Det finns fortfarande hanvalpar kvar att tinga från deltas och Spiras kullar. Hör av dig om du är intresserad!

Ergo på utställningen i Ransäter, CERT Reserv CACIB och SE(UCH)


Ergo och jag 
Ergo och jag 
Etna och jag 
Etna och jag

Etna och jag

Kram på er duktiga hundar

Lars och Leika 
Lars och Leika

Lotta och Lexi

Lotta och Lexi

Bruksklass tikar

Bruksklass tikar, domare Lars Adeheimer

Stort tack till Camilla som hjälpte oss att vara handler i uppfödargruppen och som tog foton




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar